Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

Kentsel Dönüşümde Azınlık Pay Sahipleri İnşaatı Durdurabilir mi?

Azınlık inşaatı durduramaz; ama yanlış imza, eksik sözleşme ve hatalı vekâletname bütün geleceği bitirir.

Devamını oku...

50+1 Hisse Çoğunluğu İle Alınan Karara Katılmayanlar

50+1 çoğunluk geçerli. Karara katılmayan maliklerin mülkiyet ve hakları devam eder. Hak kaybı yaşamamak için profesyonel danışmanlık alın: 0850 30 30 734

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümde Azınlığın Mülkiyet Hakkının Korunması 2025

Kentsel dönüşümde azınlık maliklerin mülkiyet hakkı korunur. Hak kaybı yaşamamak için profesyonel danışmanlık alın. İletişim: 0850 30 30 734 – 0543 347 69 20

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümde 1/3 Azınlık ve Hakları 2025

Kentsel dönüşümde çoğunluk kararına karşı çıkan 1/3 azınlık maliklerin hakları vardır. Hak kaybı yaşamamak için profesyonel danışmanlık alın.

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümde Karar Toplantısı ve Azınlık Maliklerinin Hakları

Karar toplantısı, 50+1 çoğunluk, azınlık malik hakları ve sürecin ilerleyişinde hak kaybı yaşamamak için profesyonel danışmanlık alın.

Devamını oku...

KENTSEL DÖNÜŞÜM KARARINA KATILMAYAN KAT MALİKLERİNİN HAKLARI

50+1 çoğunluk, hak ve süreçlerde tek başınıza ilerlemeyin. Kentsel dönüşümde profesyonel danışmanlıkla hak kaybını önleyin. Hemen iletişime geçin.

Devamını oku...