Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

KENTSEL DÖNÜŞÜM ARTIK BİR DOSYA DEĞİL, BİR İNSAN HİKAYESİ — EROL ÇELİK ANLATIYOR

Erol Çelik anlatıyor: Kentsel dönüşüm artık beton değil, insan hikayesidir.  Malikler, haklarını koruyarak değil, anlayarak dönüşmeli.

Devamını oku...

TÜRKİYE’DE BİR İLK: MÜTEAHHİT DEĞİL, MALİK TARAFINDA BİR OFİS

Kentsel dönüşümde ezber bozan model: Erol Çelik, 18 ana dalda malik odaklı profesyonel danışmanlık sistemiyle Türkiye’nin dönüşüm anlayışını değiştirdi.

Devamını oku...

BÜYÜKÇEKMECE’DEN TÜRKİYE’YE YAYILAN BİR BİLİNÇ: KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN DUAYENİ EROL ÇELİK ANLATIYOR

2012’de başlayan kentsel dönüşüm sürecinde Erol Çelik, Türkiye genelinde yürüttüğü yüzlerce proje ve binlerce malik toplantısıyla fark yarattı.

Devamını oku...

⭐ BASINDA KENTSEL DÖNÜŞÜM #4 BÜYÜKÇEKMECE’NİN İLK VE TEK PROFESYONEL KENTSEL DÖNÜŞÜM DANIŞMANLIK OFİSİ

Erol Çelik, 35 yılı aşan profesyonel tecrübesiyle, Türkiye genelinde 18 ana dalda kentsel dönüşüm danışmanlığı sunan, hak–hukuk ve azınlık hakları savunuculuğuyla öne çıkan isimdir.

Devamını oku...

⭐ BASINDA KENTSEL DÖNÜŞÜM #3 EKİNOBA VE KAMİLOBA PLANLARI ONAYLANDI – YENİ PROJE ALANLARI BELİRLENDİ

Ekinoba ve Kamiloba mahallelerinde yeni imar planları onaylandı. Erol Çelik uyarıyor: Plan onayı dönüşümün başlangıcıdır, bitişi değil.

Devamını oku...

⭐ BASINDA KENTSEL DÖNÜŞÜM #2 BÜYÜKÇEKMECE’DE 11 BİN RİSKLİ BİNA DOSYASI İNCELEME AŞAMASINDA

Büyükçekmece’de 11 bin riskli bina dosyası inceleniyor. Erol Çelik uyarıyor: Rakamlar değil, önlem kurtarır. Her malik kendi binasının geleceğini denetletmeli.

Devamını oku...